среда, 26 октября 2016 г.

Контрольна робота (читання мовчки) 3 клас за новою програмою

                                      І варіант
Прочитай уважно текст.
                              Як мати стала зозулею
   
Були собі чоловік та жінка і мали четверо дітей. Якось чоловік застудився і помер. Та незабаром і жінка злягла хвора. Погано їй, пересохло в горлі,
мовить тихо до дітей :
― Діточки, подайте мені води , так пити хочеться.
― Нема в хаті води, ― одказують діти.
― Візьміть глечик, ― каже мати, ― підіть до річки та й наберіть води.
Обізвався старший хлопець:
― Я не маю чобіт, нехай іде сестра.
Мати до дочки :
― Піди, доню, принеси мені води.
― Я не маю хустки запнутися. Нехай іде менший.
Просить мати меншого сина :
― Піди, Іванку, принеси мені водички.
― Я не маю в що вдягнутися, ― одказує той.
     Так ніхто і не приніс хворій матері води.
     Пішли діти надвір гратися, а мати в хаті ледве-ледве підводиться з ліжка, обростає пір
’ям. А найменший хлопчик сааме вбіг у хату, бачить ― мати вже зозулею стає, почав гукати до брата та сестрички :
― Наша мати стає зозулею, хоче одлетіти од нас. Скоренько біжімо по воду для неї.
     Схопили діти хто що : глечик , кружечку, відро. Усі побігли до річки і кричать навперебій
* :
― Мамочко, мамочко, пий воду.
    А мати вся обросла пір
ям, стала зозулькою, одлітає од хати:
― Ку-ку, ку-ку… Пі-зно, діти, пі-зно… Ку-ку, ку-ку…
     І стала одлітати. А діти за нею бігли і бігли, збиваючи по грудках ноги до крові. І до цих пір у лісах, на полянах стелиться мох з червоними краплинка-
ми : кажуть, то краплини крові, що стікали тоді з ніг дитячих.
    А мати назавжди відцуралася
* рідних дітей і літає зозулею.
                                                                                                                 З народної творчості
                  
1.Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б загадка
В оповідання
2. Яке з даних прислів’їв виражає головну думку твору?
А Шануй батька й неньку ― буде тобі скрізь гладенько
Б Матір не купити , не заслужити
В Добрі діти доброго слова послухають , а лихі ― й дрючка не бояться
3. Чому мати вирішила покинути дітей?
А  мати їх розлюбила
Б мати не хотіла їх доглядати
В мати зрозуміла, що діти її не люблять
4. Коли діти пішли по воду для матері?
А коли нагулялися
Б коли захотіли їсти
В коли побачили, що мати стала зозулею
5. Встанови послідовність подій у творі.
 А мати вся обросла пір’ям , стала зозулькою, одлітає од хати…
 Пішли діти надвір гратися.
 Якось чоловік застудився і помер.
 ― Я не маю хустки запнутися. Нехай іде менший.
6. Короткі влучні образні вислови, що часто містять римовані слова, називаються
А загадкою
Б скоромовкою
В прислів’ям
7. Встанови відповідність між дійовим персонажем та його словами
А старший хлопець      1. Я не маю  в що вдягнутися.
Б менший син                2. Я не маю хустки запнутися.
В дочка                                     3. Я не маю чобіт.





  ІІ варіант
Прочитай уважно текст.
                               Зоряний Віз
   Це сталося дуже давно. На одну країну зійшла велика засуха ― не тільки в річках та озерах , а навіть у глибоких криницях геть чисто повисихала вода. Люди терпіли страждання і муки,багато з них повмирало.
   У тім краю жила одна вдова. І була в неї одна-єдина донька. Щоб прогодувати матір, дівчинка взяла глечик і пішла шукати води.
    Де вона ходила і скільки часу, хтозна, а тільки знайшла жадану воду. Набрала повнісінький глек і понесла додому.
   По дорозі вдовина дочка натрапила на одного чоловіка, що ледве подавав ознаки життя. Дівчинка схилилася над бідолашним і дала йому вдосталь напитися. Врятувавши одного від смерті, вона скоро зустріла ще одного помираючого. Дала і цьому вгамувати страшенну спрагу.
    ― Нічого, ― сказала собі дівчинка, - у глечику води ще досить. Буде й матері.
         Але невдовзі вона побачила третього страдника, котрий лежав під кущем край дороги. Дівчинка і його не минула. А далі були і четвертий, і п’ятий ― аж до сьомого. Всім вона давала пити і всіх порятувала від повільної неминучої смерті.Води зосталося на самому денці.
         Та ось дівчина притомилася і сіла відпочити. Коли це звідки не візьмись біля неї з’явився собака і перекинув глечик.І тут сталося велике диво : з перекинутого глечика вилетіло сім яскравих зірок і одна восьма ― маленька ― та й поставали на небі.
        Кажуть, що ті зірки і є небесний Віз, або душі тих людей, котрим не дала загинути дівчинка. А восьма зірка , найменша ― то душа собаки, що перекинув глечик. За чуйність дівчини Господь послав дощ на ту землю.
                                             З народної творчості 
1.Визнач жанр прочитаного твору.
А
легенда
Б загадка
В оповідання
2. Яке диво сталося після зустрічі дівчинки із собакою ?
А
дівчинка стала красунею
Б песик заговорив
В  з глечика вилетіло сім яскравих зірок і одна восьма ― маленька.
3. Якою була дівчинка?
А
 лінивою, грубою, скупою
Б акуратною, красивою, розумною
В милосердною, чуйною, щедрою
4. Що таке небесний Віз?
А
небесна дорога
Б вісім зірок на небі, розміщені у певній послідовності
В земний шлях
5. Встанови послідовність подій у творі.
 Та ось дівчинка притомилася і сіла відпочити.
 На одну країну зійшла велика засуха.
 Господь послав дощ на ту землю.
 Дала і цьому вгамувати страшенну спрагу.
6. Жартівливі вислови , складені із важких для швидкої вимови  слів,  називаються
А
загадкою
Б скоромовкою
В прислівям
7. Встанови відповідність між словом та тлумаченням його значення
А
засуха                                           1. Посуд із глини
Б глечик                 2. Через невеликий проміжок часу
В невдовзі                3. Відсутність дощу тривалий час.






















































Комментариев нет:

Отправить комментарий