суббота, 12 ноября 2016 г.

Урок математики 1 клас "Подорож до зачарованого лісу"

Подорож
Тема:     Перевірка знань і вмінь учнів.
               Додавання і віднімання в межах 10.

 Мета:  Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10; повторити склад чисел; розвивати вміння розв’язувати задачі, навички швидких обчислень, розрізняти геометричні фігури; виховувати любов до математики.

Обладнання: картки до гри «Склади стежину», картки з числами, малюнки горобчиків, білочок, справжні жолуді; картки до гри «Поверни пейзаж», картки – «краплини», аплікації тварин з геометричних фігур, картки самооцінки.


Хід уроку


1.     Організаційний момент.
Створення позитивного настрою.

Всі сідайте тихо, діти.
Домовляйтесь не шуміти.
Руку гарно піднімати.
Чітко, в лад відповідати.
На уроці не дрімати.
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд, часу не гаймо.
І в дорогу вирушаймо.

На дошці – малюнок горобчиків, які несуть у дзьобиках конверт.

2.     Мотивація навчальної діяльності школярів.

-         Куди ж ми помандруємо?
Ой, щось наші горобчики – поштарики сьогодні дуже стурбовані, чому це? Подивимось, що вони нам принесли цього разу… Тут прохання до вас: «Визначте маршрут подорожі, розставивши числа у порядку спадання».
На картках – числа від 0 до 10, а на зворотні – букви. Окрема картка із словом ліс.

10
З
9
А
8
Ч
7
А
6
Р
5
О
4
В
3
А
2
Н
1
И
0
Й



Л І С
   
 



-         То яким буде наш маршрут до зачарованого лісу?
-         Нічого не розумію … Чому він зачарований?
      Здається, я не все вийняла з конверта.
      Тут ще й лист є.
      Учитель читає листа: «Гей, хто чує, - озвися! Гей, хто чує, - відгукнися!
Звертаюсь до всіх, хто усвідомив, що нікому не дано права знищувати воду, повітря, рослинний і тваринний світ нашої планети. Допоможіть!
      Змій чарівник зачарував ліс і хоче його знищити. Допоможіть врятувати ліс і лісових мешканців».

3.     Актуалізація опорних знань.
3.1    Гра  «Склади стежину». Усний рахунок
-         Негайно вирушаємо! До роботи. Треба скласти стежину із частин. Почнемо з частинки, на якій записаний приклад
приклад 10 - 1 
  Гра ґрунтується на розв’язанні колових прикладів. Учням роздаються картки з прикладами.

      10 - 1                         3 + 3
        9 - 4                      6 - 5
        5 + 2                        1 + 3 + 5
        7 - 5                         9 - 4 + 2
        2 + 6                        7 + 2 + 1
        8 - 4                      10 - 10 + 10
        4 - 1

4.     Формування вмінь і навичок.

4.1    Склад чисел

-         Ми опинилися у лісі. Ліс дрімає і майже не гомонить. Услухаємось у тишу… Здається, хтось схлипує. Та це ж білочки! Вони несли додому горішки, а злий чарівник перелякав їх. Горішки розсипались. Допоможемо їх зібрати?
На магнітний дошці прикріплені малюнки трьох білочок і горішків, на яких є приклади на знання складу чисел. Учні повинні зібрати горішки для кожної білочки.


                Білочка  9                   Білочка  8                      Білочка  7
                      1 + 8                          1 + 7                             1 + 6
                      8 + 1                          7 +1                              6 + 1
                      2 + 7                          2 + 6                             2 + 5
                      7 + 2                          6 + 2                             5 + 2
                      3 + 6                          3 + 5                             3 + 4          
                      6 + 3                          5 + 3                             4 + 3
                      4 + 5                          4 + 4                             5 + 4
Проводиться перевірка виконаної роботи (колективно).

4.2    Розв’язування віршованих задач

- Йдемо далі стежиною. Що це – скрип чи стогін?
     На дошці з’являється малюнок дуба. Це старий дуб промовляє до нас:   «Діти, про себе я не турбуюсь, а за дітей – жолудят страшно. Злий чарівник пообіцяв зробити так, що з них нічого не виросте і вони ніколи не побачать сонечка. Допоможіть, діти, врятуйте жолудят!»
     До малюнків жолудів прикріплені віршовані задачі. Хто їх розв’яже, той отримає справжні жолуді у нагороду.
1)    Гляньте білочка мала визирає із дупла. Ще одна стрибнула з гілки, а за нею – ще 3 білки. Білки просять, діти милі, щоб ви всіх їх полічили.
2)    В лісі діточки блукали, вони жолуді збирали. У Мариночки в руці вже 4 жолуді. А її подруга Віра знайшла більше на 4. Полічить, малята милі, скільки жолудів у Віри?
3)    По дорозі їжак біг, ніс 7 яблук на пиріг. Два упало, покотилось. Скільки яблук залишилось? 
      Учитель роздає учням справжні жолуді у нагороду за правильне й швидке розв’язання задачі.
-         Коли наступить весна, ми ці жолуді посадимо. Виростуть із них молоді дубочки. А щоб вони проросли, давайте покличемо дощик!
-         Іди, іди дощику!
-         Ось і дощик прилинув на хмаринці.

4.3    Самостійна робота.

            Порівняння виразів, завдання диференційовано. 
       І. варіант ( блакитні «краплини»)
 
               3 … 5                           8 … 1
              10 … 9                          10 … 7
               1 … 4
   


       ІІ. варіант ( блакитно – зелені «краплини»)

                       2 + 5 … 9                      3 – 1 … 5
              7 – 4 … 3                      9 + 1 … 10
              6 – 6 … 3

       ІІІ. варіант ( блакитно – рожеві «краплини»)

             2 + 7 … 3 + 4               9 – 2 … 8 – 1
              4 – 4 … 2 – 1                6 – 5 … 9 – 7
              4 + 4 … 5 + 4
       
         Проводиться взаємоперевірка виконаного завдання.
        - Наш  ліс поступово оживає …
  
4.4    Аутотренінг.
  
        Лунає фонограма співу птахів
        - Закрийте оченята і вслухайтеся в тишу лісу …

4.5    Робота в групах

       Гра «Поверни пейзаж»
       Учитель пропонує об’єднати учнів у групи за назвами лісових квітів. Всі групи отримують однакове завдання – утворити гарний пейзаж.
        Зворотний бік ілюстрації лісового озера розкреслюється так, щоб утворились геометричні фігури і розрізається. На кожній такій фігурі пишеться приклад.
         Чистий аркуш паперу розкреслюється аналогічно, але не розрізається. А в кожний намальований фігурі пишеться відповідь до прикладу.  Якщо всі приклади виконано правильно, утворюється гарний пейзаж.
          - Та це ж лісове озеро! Не хочеться прощатися з ним, але потрібно іти далі…
          -  Здається, хтось до нас іде. Хто б це міг бути? Іде дівчинка в костюмі Лисички і співає свою пісеньку.

4.6    Робота над задачею

Лисичка. Торік у мене було 5 каченят, а цього року їх вже стало на 4 більше. Скільки каченят у мене цього року? Задача ілюструється, аналізується, розв’язується.
          -  Давайте відпочинемо разом з веселими каченятами і лисичкою!
  
4.7    Фізкультхвилинка. (Танок маленьких каченят)

4.8    risun копиРобота з геометричними матеріалом

           -  Назвіть, з яких геометричних фігур складаються лісові тварини.












5.     Підсумок уроку

-         Наш урок закінчується, та на вас чекає ще безліч уроків, які вам дає життя.
-         А чи сподобався вам урок? Чим ?
-         І лісові сподобалась ваша робота.
     Подивіться, яке слово він склав для вас із листя: Молодці?
-    Мені теж ви сподобались, добре працювали. Але я хотіла б, щоб кожен із вас сам визначив, як працював на уроці. На партах у вас картки самооцінки з намальованим голим деревом. Хто вважає, що працював дуже добре, намалює червоний листочок; добре – зелений; недостатньо – жовтий.

Комментариев нет:

Отправить комментарий