понедельник, 7 ноября 2016 г.

Подорож у країну Уявляндію

Подорож
ПОДОРОЖ У КРАЇНУ УЯВЛЯНДІЮ


Урок-казка
Мета: узагальнити й систематизувати знання з образотворчого мис­тецтва; закріпити знання і вміння образотворення; розвивати творчу уяву фантазію; виховувати любов до прекрасного, ес­тетичний смак, допитливість, наполегливість.
Обладнання: карта подорожі; репродукції картин І. Айвазовського, І. Вас-нецова, К. Білокур, М. Приймаченко; композиції «Міраж» у виконанні інструментальної групи «Зо­діак»,
казкового містечка; таблиці із завданнями; дитячі вироби з гли­ни та солоного тіста; вироби декоративно-прикладного мис­тецтва; репродукції картин К. Білокур і М. Приймаченко (двох на вибір), підготовані для конкурсу «Художня мозаїка».
Підготовчі завдання для учнів:
1.           Придумати костюми Пензлика та Олівця.
2.           Виконати у формі дружнього шаржу портрет Чаклуна.
3.           Підготувати розповідь (з елементами інсценування) про картини художника І. Васнецова (на вибір).
                                           
Зал святково прибраний, з правого боку сцени — столи з
картою подорожі, інструментами та матеріалами, дитячими
виробами, виробами декоративно-прикладного мистецтва,
репродукціями картин.
На сцену виходять ведучі, дві команди  учнів.
1-й ведучий
Добрий день, вітаєм  вас,
Настає дозвілля час!
Діти наші, вже сідайте,
Добру казку починайте!
2-й  ведучий
Хай пісня тут лине,
Хай сміх скрізь лунає,
                        У кожного усмішка радісно сяє!
                        А зараз усіх вас мандрівка чекає!
1-й ведучий. Сьогодні ми з вами подорожуємо країною Уявляндією. Ось план нашої подорожі. (Демонструє виготовлену карту.) Але потрапити до цієї країни не так просто. Для цього розділимось на дві команди й оберемо провідників. Хочете, ними станемо ми? Адже нам жити у цій цікавій країні. А як нас звуть, то ви відгадайте! (Представлення-впізнавання ведучих програми.)
Дерев'яний та довгенький,
Маю носик я гостренький!
На білому слід лишаю
І всіх діток потішаю. (Олівець.)
2-й ведучий
Я теж зашифрувався.
    Стрункий, гладенький,
     Із чубом маленьким,
     Воду й фарби я шаную,
На папері все малюю.
Хто я, друзі, відгадайте,
Світ зі мною пізнавайте! (Пензлик.)
1-й ведучий. Правильно, молодці! А коли ви вже з нами по­знайомились і впізнали, то, можливо, продемонструєте одяг, який ви нам приготували?! Так нам веселіше буде мандрувати!
Учні першої команди одягають Пензлика, а другої— Олівця.
Пензлик.
В казку вирушим всі разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
То з собою не візьмем!!!
Олівець. Подивіться, а мешканці країни Уявляндії знали, що ми      завітаємо!!!  Вони нас зустрічають!!!
Художник: Вітаю мешканців чудової країни. Та потрапити до неї, як ви вже зрозуміли, не так  і просто. Щоб відчинилися двері, необхід­но відгадати загадку. Я розповім про свого колегу, а ви скажете хто це може бути..
    Російський художник, який дуже любив малювати картини на теми народних казок, бувальщин. Ці теми приваблювали його неповторністю та барвистістю. Герої його полотен відомі вам ще з дитинства. Разом із казкою вони залишаються доброю згадкою про ці гарні та теплі часи.
Народився художник у родині священика під Вяткою. Навко­лишня природа пробудила у його душі фантазію.
Пензлик. Це — російський художник І. Васнецов.
Олівець. А моя команда приготувала запитання. Відгадайте, про яку картину цього художника йдеться?
Непоказний середньовічний пейзаж, сповнений таємничої ти­ші, відтінює сумну задумливість дівчини, що сидить на велико­му камені, сумуючи за братом. ( І. Васнецов «Альонушка».)
Звісно, мова йде про картину «Альонушка» російського ху­дожника
І. Васнецова.
Пензлик. Моя команда хоче відповісти загадкою. Величні постаті у гостроверхих шоломах — надійна застава, яка оберігає безмежну та багату землю. Могутні вершники — втілення бога­тирської та величної, впевненої у собі сили. Риси воїнів втілені у поглядах, жестах, виразах облич: сильний та мужній Ілля Муромець, енергійний та рішучий Добриня, задумливий Альоша По­пович. (У цей момент можлива інсценізація розповіді.)
Олівець. Так, ідеться про картину «Богатирі».
Художник. Я теж прийшов не з пустими руками. Приніс ре­продукції картин. Буду їх вам демонструвати, а ви пригадаєте на­зви. (Демонструє заздалегідь підібрані репродукції картин І. Вас­нецова, а учні вказують їхні назви.)
Ви знаєте полотна цього відомого художника, тому можете да­лі мандрувати країною Уявляндією. Олівець і Пензлик будуть ва­шими провідниками, а мені час до справ.

Пензлик. Перша станція — мій рідний дім.
Вона називається «Кольорова». Тут ми сядемо в чарівний потяг і вирушимо в до­рогу. Але спочатку купимо квитки. Щоб їх отримати, виконає­мо два завдання.
 Перше — знайти захований малюнок і розфар­бувати його.
Для виконання цього завдання запрошуються по два учні від кожної команди.
 (Завдання для першої команди — мал. 1, для другої — мал. 2.) Оцінюється швидкість та якість виконання.
                                                Мал. 2
Олівець. Із рештою мандрівники» відгадуватимемо відповіді вікторини «Кольорової».   На її запитання команди  будуть відповідати по черзі.
Запитання для першої команди
1.           Скільки є основних кольорів?
2.           Які кольори і скільки має райдуга?
3.           Як утворити зелений колір?
4.           Які кольори називаються теплими? Чому вони мають так у назву?
5.           Що таке хроматичні кольори? Де їх можна використову­вати?

Запитання для другої команди
1.  Як називаються основні кольори?
2.           Які є похідні кольори? Чому вони мають таку назву?
3.           Як утворити рожевий колір?
4.           Які кольори називаються холодними? Чому в них така назва?
5.           Які кольори називаються ахроматичними? Що ними мож­на малювати?
Пензлик. Молодці! Квитки куплені, вирушаємо у подорож!
Звучить музика із мультфільму «Голубий вагон».
Олівець. Щоб трішечки розважити вас, я розкажу про істо­рію свого родоводу.
Я — представник славного роду Олівців. Мій далекий прапра-прадід був звичайним графітовим стрижнем. Скажу по секрету, що натуру мав складну: неохайний, не любив довго працювати, бо швидко ламався під час праці.
У 1790 році славна подія осяяла наш рід. Дякуючи французь­кому вченому Контьє, один із моїх предків придбав дорогу сороч­ку із червоного дерева. Звідси і пішла мода на дерев'яний одяг для олівців. З того часу ми всі такі охайні, а тому дуже працьовиті.
Пензлик. Завітаємо до Олівця в гості на станцію «Графічну». Там нас чекають цікаві розваги.
Станція «Графічна»
Олівець. Ви не пожалкуєте.
         Пензлик. Конкурс перший — «Домалюй!». Від кожної коман­ди запрошується по чотири учні, кожний отримує окреме завдання. Учням роздаються аркуші із зображенням геометричних фі­гур, їх треба перетворити у малюнки за допомогою крапок, ліній та штрихів. Оцінюється оригінальність роботи. На виконання за­вдання дається п'ягь хвилин.
(Завдання для першої команди — мал. З, для другої - мал. 4.)
(див. додаток 6,  7)


 
 







Мал.3
 







Мал.4
Олівець. Щоб інші учасники подорожі не сумували, відповідаємо з ними на запитання вікторини «Графічної».
Запитання для першої команди,
1.   Що таке графічні матеріали? Назвіть їх.
2.           Що таке начерк?
3.           Якою є послідовність зображення еліпса?
4.           Що таке симетрія?
5.           За допомогою якого виражального засобу можна перед, іти об'єм предметів?
Запитання для другої команди
1.  Які є засоби вираження графіки.
2.           Що таке етюд?
3.           Якою є послідовність побудови куба?
4.           Які техніки графіки ви знаєте?
5.           Що таке асиметрія?
П ен з л и к. Наступна станція називається «Всезнайка».
Станція «Всезнайка»
Її пройдуть лише ті, що добре знають образотворчі терміни. А щоб відвідати її , спробуємо розвязати кросворди. Кожній команді на це завдання дається 10 хв.
КРОСВОРД ДЛЯ ПЕРШОЇ КОМАНДИ












По горизонталі:
3. Вид мистецтва, що походить від грецького «пишу» (графіка)
4. Вид мистецтва, що вчить виготовляти обємні вироби з паперу. (паперопластика)
5. Малюнки в книжках (ілюстрація)
8. Повторення однакових ліній у графіці (штрих).
По вертикалі:
1.           Передача простору в малюнку.(перспектива)
2.           Мистецтво складання іграшок із паперу.(ори гамі)

6.           Один із засобів вираження графіки.(лінія)
7.           Витвір декоративно-прикладного мистецтва, призначений
для розваги дитини. (іграшка)

Кросворд для другої команди


1



2













3




4


5

















6



7























8







































 По вертикалі:
1.  Виготовлення посуду в декоративно-прикладному мис­тецтві.(Кераміка)
4.  Оздоблення    виробів    декоративно-прикладного    мис­тецтва.(Розпис)
6.  Вид образотворчого мистецтва, твори якого виконуються фарбами. (живопис)
8.   Техніка виконання малюнка акварельними фарбами. (Лесування)
По вертикалі:
2.           Техніка виконання одного відбитка. (Монотипія )
3.           Мистецтво художнього вирізання з паперу.(Витинанка)
5.  Витвір, розписаний за допомогою воска.(Писанка)
7.  Засіб вираження живопису й графіки. (Пляма)
Олівець. Молодці! Прямуємо далі.
Пензлик. Треба їхати далі! Але проблема із транспортом. Що робити?
Конкурс на виготовлення кращого кораблика.
Конкурс на виготовлення корабликів з паперу в техніці орігамі  
Олівець. Нам час! Нас чекають у місті Архітекторів. Про­щавайте!
Пензлик. Подивіться, як нас зустрічають мешканці цього міста!  Що вони хочуть?
На сцену виходить Го л о в н ий Архітектор і пропонує з даних шаблонів скласти казкове містечко
Мал. 6                                              Мал. 7
Пензлик. А ми зараз поговоримо про архітектуру й відгада­ємо відповіді вікторини «Архітектурної».
Запитання для першої команди
1.           Що таке архітектура?
2.           На які види вона поділяється?
3.           Які є виражальні засоби архітектури?
4.     Який вид живопису використовує архітектура?
Запитання для другої команди
1.           Що таке дизайн?
2.           На які види він поділяється?
3.           Які доповнювальні елементи є в архітектурі?
4.           Із якими видами мистецтва вона тісно пов'язана?
Після вікторини проводиться конкурс «Веселі архітектори».
Представники команд малюють будинок із заплющеними
очима. Кожний по черзі домальовує потрібний елемент.
Оцінюється кінцевий результат роботи.
Олівець. Ось і стежка до кінцевої зупинки «Загадкової».
Зупинка «Загадкова»
Пензлик. Тут все незвичайне. Навіть слова пишуться навпаки.  Відгадайте, що це за слова, поясніть їх значення.
На аркуші паперу у зворотному напрямку написано назви жанрів: побутовий, портрет, пейзаж (завдання для першої команди);
анімалістичний, історичний, натюрморт (завдання для другої команди).
Коли всі жанри перелічено, з кожної команди по черзі виходять троє учнів та декламують твори про один із жанрів

Завдання 1 команди:                    Завдання 2 команди:
йивотубоп
 
йинчиротсі
 
жазйеп
 
йинчитсіламіна
 
тертроп
 
тромрютан
 
 


Можливі такі варіанти:
1.Смуток, радість та любов —
Все художник зображає.
І красу людей у праці
 Він чудово розкриває.
 Все, що діється навколо,
Відтворить завжди готовий.
Ці роботи потрапляють
В жанр, що зветься побутовий.
2. Як художник зобразив
Лицарів, що у поході,
Або війни чи стихію,
Що колись була в природі,
Чи принцес та королів,
Воїнів з мечем незвичних,
 Жанр цей зветься історичним.
3. Якщо бачиш: на картині
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці,
 А чи яблунька струнка,
Може, навіть на узліссі
Побудований шалаш,
Звісно ж, ця картина зветься
Не інакше, як пейзаж.
4.     Ось ти бачиш: на картині
   Вовк з вовчицею сидить,
 Лев — цар звірів — у савані
 З левенятами лежить.
Бачиш іншого ти звіра,
Що незвичним зовсім є.
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей — анімалістичний.
5.Якщо бачиш, що з картини
жінка дивиться на нас,
 Чи мужчина у камзолі,
 Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник,
 Що трима в руках букет,—
Знайте, діти, ця картина
Називається портрет.
6.Якщо бачиш на картині
Склянку чаю на столі,
 Чи компот в склянім графині,
 Чи троянду в кришталі,
 Може, й керамічну вазу,
Або грушку, або й торт —
Навіть все оце відразу,
Це, звичайно, натюрморт.
Олівець. На дошці є дві картини, розділені на десять квадра­тиків. Картини ми побачимо тоді, коли дамо відповіді на запитан­ня «Художньої мозаїки».
Пензлик. Умови такі. Кожне запитання — квадратик із пев­ним номером, йому відповідає запитання з тим самим номе­ром, Після кожної правильної відповіді з'являється якесь зображення.
Запитання для першої команди
1.           Хто з українських письменників був відомим художником?
2.           Які почуття викликають світлі кольори?.
3.           Як називається напівоб'ємна скульптура?
4. . Як називається композиція, виготовлена з кольорових ка-
мінців?
5.           Як називається художнє зображення тварин?
6.           Що таке панно?
7.           Які бувають орнаменти?
8.           Що називають стилізацією?
9.           Який вид мистецтва називають декоративно-прикладним?
 10.   Як називається головний засіб вираження в скульптурі?
Запитання для другої команди
1.           Яких українських художників ви знаєте?
2.           Які почуття викликають темні кольори?
3.           Що таке скульптура?
    4.Який вид декоративно-прикладного мистецтва можна від­нести до малої         скульптури?
5.   Як називається композиція, виготовлена з кольорового
скла?
6.Які види рельєфів ви знаєте?
7.   Які засоби вираження живопису ви знаєте?
8.Що таке орнамент?
9.Що таке колаж?
10.Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
Олівець (коли зображення вже повідкривалися). Тепер треба вказати лише авторів побачених творів.
Пензлик. Це Катерина Білокур і Марія Приймаченко.
Учні відгадують назви репродукцій їх картин, які
демонструються.

27545090_slon37
27553442_natyurmort_z_koloskami_ta_glechikom5859
Тихо звучить музика рок-групи «Зодіак» (композиція «Міраж»).
Пензлик:
Не можем без казки
У світі ми жити.
 Бо казка нас вчить ,
Як потрібно дружити ,
Як зло подолати,
 Як хитрих провчити,
Як добрих, і чуйних,
Й сміливих любити.
Олівець:
Як добре , що казка усіх нас зібрала,
І учнів всіх класів разом поєднала.
Гукайте всіх нас із собою в мандрівку,
Ми знову прийдемо до вас на підтримку.



Комментариев нет:

Отправить комментарий